„ Trawa nie rośnie szybciej, kiedy się za nią ciągnie…’’
ADAPTACJA DZIECKA W ŻŁOBKU
- Zapoznanie się z nowym otoczeniem oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa.
 - Poznawanie rytmu dnia oraz rytuałów.
 - Stopniowe wydłużanie czasu pobytu dziecka w placówce.
 - Codzienne rozmowy z rodzicami o dziecku.
 - Obserwacja dzieci podczas zajęć oraz zabaw.
 - Rozpoczęcie dokumentowania obserwacji dzieci w zakresie rozwoju psychomotorycznego w Kartach Obserwacji Rozwoju Dziecka.
 
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
- Indywidualne codzienne kontakty i rozmowy z rodzicami.
 - (W roku 2020/2021 nie będzie możliwości przeprowadzania zajęć otwartych oraz uroczystości z udziałem zaproszonych rodziców)
 
STYMULOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECKA
- Tworzenie przyjaznej atmosfery poprzez indywidualny kontakt z dziećmi.
 - Nawiązanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego z dziećmi i opiekunkami.
 - Rozwiązywanie konfliktów dziecięcych.
 - Kształtowanie życzliwej postawy wobec innych.
 - Wyrabianie odpowiedniego wzorca zachowania.
 - Kształtowanie nawyków kulturalno-grzecznościowych.
 - Integracja sensoryczna, zabawy rozwijające sprawność psychomotoryczną dzieci.
 - Zainteresowanie dzieci zwyczajami związanymi ze świętami , poznanie zwyczajów i tradycji.
 - „Urodzinowe świętowanie” w grupie rówieśników.
 
KSZTAŁTOWANIE CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH ORAZ UTRWALANIE NAWYKÓW HIGIENICZNYCH
- Nauka samodzielnego spożywania posiłków oraz picia z kubeczka.
 - Zachęcanie do samodzielnego korzystania z nocników lub sedesów.
 - Zachęcanie do sygnalizowania swoich potrzeb fizjologicznych.
 - Wyrabianie nawyku mycia rączek.
 - Nauka samodzielnego rozbierania i ubierania się.
 - Utrzymywanie porządku w najbliższym otoczeniu.
 
KSZTAŁTOWANIE POSTAWY PROZDROWOTNEJ-USPRAWNIANIE MOTORYKI
- Gry i zabawy na świeżym powietrzu oraz na sali sportowej.
 - Zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy naśladowcze.
 - Rozwój motoryki małej ( nauka trzymania kredki, lepienie i ugniatanie z mas plastycznych).
 - Ćwiczenie zmysłu równowagi poprzez zabawy
 - orientacyjno-porządkowe oraz pokonywanie toru przeszkód.
 
ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA
- Ćwiczenia artykulacyjne oraz dźwiękonaśladowcze.
 - Wykonywanie ćwiczeń oddechowych.
 - Wzbogacanie słownika dziecięcego poprzez czytanie książeczek, śpiewanie piosenek.
 - Wspieranie procesów myślenia i koncentracji uwagi poprzez czytanie oraz opowiadanie bajek przez opiekunki.
 
ROZWIJANIE SENSOMOTORYKI.
- Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne(budowanie konstrukcji przestrzennych, szeregowanie klocków oraz rysowanie, malowanie, lepienie, ugniatanie).
 - Zabawy polegające na przekładaniu, wyjmowaniu, wrzucaniu.
 
UMUZYKALNIANIE
- Zajęcia rytmiczne(marsz w rytm muzyki, powtarzanie rytmu poprzez wyklaskiwanie oraz wystukiwanie).
 - Zajęcia z instrumentami muzycznymi.
 - Zajęcia relaksacyjno-wyciszające przy muzyce klasycznej, słuchanie kołysanek przed snem.
 - Wspólne śpiewanie piosenek.
 - Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
 
PLANOWANE UROCZYSTOŚCI W ŻŁOBKU NA ROK 2020/2021
(Bez udziału gości)
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA , MIKOŁAJKI , CHOINKA, DZIEŃ BABCI I DZIADKA, DZIEŃ KSIĄŻKI, SZUKANIE ZAJĄCZKA WIELKANOCNEGO, DZIEŃ MAMY I TATY, DZIEŃ DZIECKA